fbpx
Skip to content Skip to footer

Koja je svrha vašeg veb-sajta?

Većina kompanija koje poseduju vebsajt nisu izdvojile vreme da shvate zašto ga imaju, osim nejasnog osećaja neophodnosti. Prisustvo na vebu je očigledno od vitalnog značaja za sva preduzeća u 2022. godini, ali da bi vaš vebsajt služio funkcionalno i profitabilno, zahteva rad, analizu i vreme. Da biste se uhvatili u koštac sa svrhom vašeg vebsajta, potrebno je prvo navesti neke osnovne informacije o vašem poslovanju, vašim klijentima i njihovoj interakciji sa vašim vebsajtom.

Da li vaš vebsajt služi svrsi koja vam je potrebna? Da li stranice na vašem vebsajtu rade zajedno da bi služile većoj funkciji ili su razdvojene i povezane samo imenom domena? Da li znate kako ljudi koriste vaš vebsajt, šta je za njih bitno, a šta ne?

Ako niste uspeli da odgovorite na ova pitanja, onda vreme i novac koji ulažete u marketinške kampanje, gurajući ljude na vaš vebsajt, možete smatrati bačenim. Svako ko dođe do vašeg vebsajta verovatno će imati problema da se kreće po njemu ili da shvati šta bi trebalo da budu njihovi sledeći koraci, a to će vas koštati profita. Ali ne brinite, postoji mnogo toga što možete učiniti da sprečite da ovaj scenario postane vaša poslovna stvarnost.

Proći ćemo kroz sve ove korake, kako bismo spojili sve delove slagalice na način koji vaš vebsajt čini ključnim elementom vašeg rezultata, a ne grobljem za potencijalne klijente.

Pronalaženje vaše svrhe

Vebsajtovi su raznovrsniji nego ikad, što vašem poslovanju pruža više funkcionalnosti i mogućnosti dizajna nego ikada. Sa druge strane, ovo zahteva da vaš tim za veb dizajn razume svrhu vašeg vebsajta.

Da li je vaš vebsajt primarni alat za prodaju ili sekundarni izvor informacija?

Ko čini vašu bazu klijenata (B2B ili B2C) i šta su njihove potrebe?

Koju ulogu imaju glavni posetioci vašeg vebsajta? A koje su njihove vrednosti?

Koju radnju (kontakt, čitanje sadržaja, preuzimanje, itd.) želite da posetioci preduzmu?

Koja funkcionalnost je potrebna vašem vebsajtu da ispuni ove potrebe?

Hajde da prođemo kroz primer odgovora na ova pitanja, da bismo odredili svrhu veb dizajna za Uber.

Kao tehnološka kompanija, Uber-ova glavna tačka kontakta sa kupcima je onlajn. Njihov vebsajt, iako takođe pruža mnoštvo važnih informacija, prvenstveno je dizajniran da podstakne vozače i korisnike da se prijave i koriste aplikaciju Uber.

Dok su vozači Ubera tehnički izvođači, potencirajuci njih da se prijave i voze za Uber je skoro identično nastupu potrošačke prodaje, tako da se baza kupaca može smatrati B2C.

Postoje dve glavne uloge: potencijalni vozači i potencijalni korisnici. Potencijalni vozači žele da znaju o prednostima i detaljima vožnje za Uber, dok potencijalni korisnici žele da znaju o vrednosti koju Uber može da im ponudi u odnosu na druge oblike prevoza/aplikacija za deljenje vožnje.

Glavna svrha vebsajta Uber, za obe uloge, je da navede ljude da se prijave i preuzmu aplikaciju.

Iako je Uber izuzetno visokotehnološka kompanija, funkcionalnost na njihovom vebsajtu je iznenađujuće pojednostavljena a čitav fokus je na strategiji. Njihove aplikacije obavljaju većinu teškog posla, ali ono što je Uber postigao sa svojim vebsajtom (čist dizajn, koncizan sadržaj, istaknuta dugmad za poziv na akciju i lako korisničko iskustvo) je proizvod mnoštva strategije, testiranja dizajna, iteracija i stalnih poboljšanja.

Kombinovanje dizajna, razvoja i sadržaja

Kada definišete svrhu svog vebsajta, vreme je da je koristite za usmeravanje procesa veb dizajna i razvoja. Ovo uključuje spajanje sadržaja, dizajna i razvoja, kako bi se napravio vebsajt koji je više od zbira njegovih delova.

Prvo dolazi sadržaj. Sadržaj je poput unutrašnjosti tela vašeg vebsajta. Skelet, mišići i vene koji vašem vebsajtu daju potencijal da postane neverovatan alat za prodaju. Sledeće dolazi dizajn. Dizajn je spoljašnjost tela, deo koji privlači gledaoce i omogućava vašem poslu da izrazi svoj stil. Konačno dolazi razvoj. Razvoj je iskra koja oživljava telo, omogućava njegovim delovima da funkcionišu u harmoniji i sprečava da se pokvari.

Delovi vebsajt slagalice

Sada kada imamo ideju o tome kako je idealan vebsajt sastavljen apstraktno, hajde da se pozabavimo nekim od specifičnijih komponenti i kako bi one trebalo da funkcionišu zajedno.

Početna stranica: Ako je vaš vebsajt prilika da ostavite prvi utisak na potencijalnog kupca, vaša početna stranica mora što bolje da obuhvati vaše poslovanje. Kao i na prvom sastanku, vaša kancelarija mora da izgleda spektakularno i profesionalno, da ocrtava šta radite, zašto to radite i šta vas izdvaja od drugih, i da bude impresivna onome ko se u njoj nalazi.

Poziv na akciju: Dok vaša početna stranica treba da objedini vaše poslovanje u lako svarljivu i estetski ugodnu celinu, vebsajt je više od obične brošure; to je dinamički alat. Istaknuti, prodorni pozivi na akciju će naterati zainteresovane ljude da se kreću kroz vaš vebsajt do željenih rezultata (kontaktirajte, obavite kupovinu, zakažite sastanak itd.). Međutim, odličan dizajn leži ispod ovog puta ka uspehu. Bez prethodnog dobrog razmišljanja, vaš vebsajt može postati više kao frustrirajući lavirint nego prodajni kanal.

Proizvodi/usluge: Ako je vaša početna stranica fleš, a poziv na akciju funkcija, stranice sa proizvodima/uslugama su suština vašeg vebsajta. Potrošači iz godine u godinu postaju sve pametniji. Detaljan, ali čitljiv pregled svega što prodajete će zadovoljiti sve potrebe koje vaša ciljna publika traži. Pokrivanjem što više aspekata vaših proizvoda i usluga će takođe smanjiti opterećenje korisničke službe na odgovaranje na osnovna pitanja o tome šta prodajete.

Stranica za kontakt: Osim ako niste kompanija za e-trgovinu, vaša kontakt stranica je kapija za novi posao. Ako je ostatak vašeg vebsajta uradio sve što je trebalo, ova stranica bi trebalo da ima minimalan sadržaj. Jednostavan obrazac za kontakt može biti pojačan određenim kategorijama upita, tako da zainteresovani potrošači mogu stupiti u kontakt sa tačno pravom osobom u vašoj kompaniji.

Korisničko iskustvo: Pored svih stranica koje čine vaš vebsajt, potrebno je da poboljšate iskustvo korišćenja vašeg vebsajta. Da li je sadržaj lak za čitanje? Da li se stranice brzo učitavaju? Možete li da se krećete od stranice do stranice bez zabune? Da li vebsajt reaguje na različite veličine ekrana? Ovo su detalji koji udahnjuju život vašem vebsajtu i mogu napraviti razliku kada je u pitanju duže zadržavanje potencijalnih kupaca.

Šta još? Iako postoji osnovna struktura vebsajta generalno, nisu svi kreirani jednaki, jer oni koji najbolje služe svojoj ciljnoj publici voze se suptilnostima poslovanja poput sportskog automobila na krivudavom planinskom autoputu. Ovde dolazi do kreativnosti za osmišljavanje i razvoj novih i jedinstvenih alata i sadržaja koji odvajaju vaše poslovanje od konkurencije i ne daju kupcima drugog izbora osim da izaberu vaše poslovanje.